Baggis wrote:Nej, nån sån borde det inte vara, i synnerhet som den skulle behöva klara både bensin och E85. Värmen är dock snabb på min/vår Megane också(om än nog så bullrig fläkt)
Ok min är ju sjukt snabb.
Tänkte på att i specen på bilen står det på en post, "very cold climate" vilket skulle kunna vara en sådan hjälpvärmare om man så säger.
För jag kommer alltså inte mer än 77-100m innan det kommer värme. Detta runt nollan.... så det måste vara något som värmer upp snabbt...
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Baggis wrote:Låter onekligen snabbt! Intressant spec "very cold climate", låter mer som nått vi här uppe borde ha. Kanske Starbright eller nån vet vad det innebär?
Ja, jag tolkar det som att det är omöjligt att motorn har blivit varm bara på att backa 20m, köra ut på stora vägen ytterligare ca 50-70m. Och känna att det kommer varmt från utblåsen då.
Motorn kan inte blivit varm på under 1minut... det går ju inte.
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Tony wrote:Brukar sitta glödstift till värmepaketet, satt 3st på laguna II motorn jag hämtade
Najs, det skulle förklara en del.
Kollade lite mer nu och den börjat spruta ur sig värme efter ca 1km. Motorn måste ha varit lite halvljummen när jag tog den.
Mätaren för temp börjar gå upp lite efter ca 3km. Och i denna vevan kommer det full värme.
Så de verkar ha tänkt till med värmen här, den har hög prio!
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
En annan sak jag funderar på.
Backsensorer verkar jag ha. De går att aktivera/avaktivera men de har aldrig pipit.
Kan det vara som så att de är avaktiverade när Volvo smiskade på draget eller det är helt enkelt att jag aldrig varit nära nog?
Frågan lyder, FRÅGAN LYDER: Hur när måste man vara för att det ska vara nära nog?
En vw-intresserad som har en Renault som bruksbil. Är inne på vår tredje Clio nu.
Clio Sport 2.0 16v 2001. Pendlarbilen
Joelsson
Vad som är bra med Scenic är att den är hög, så även långa personer får plats i baksätet... Jag är 192 och bilen är en av få i den storlek som fungerar... Sedan gillar jag den heldigitala panelen.