http://s22.photobucket.com/albums/b339/ ... the%20pea/
Lagom skrikig färg på oken

Moderator: Forumpolisen
Ja...får Ärtan reda på detta, så sätter hon med all säkerhet igång att bloggamange wrote:heureka du lyckades... inte var det svårt heller
nu kommer det bli mycket bilder i trådarna
Japp, jag insåg att det var en baggis. Bara att kopiera å klistra in.Tony wrote:snyggt,finns färdig länk på photobucket under bilderna för att visa bilderna, IMG CODE enkelt penkelt...
Funderade först på att installera den gamla resegrammofonen jag fått som tillhört pappas moster. Svart diskret låda, kräver inget trassel med kabeldragning. Drar ingen ström, låter förvånansvärt bra med tanke på att den inte har någon högtalare. Man vevar bara upp den, så spelar den stenkakor. Coolt. Enda nackdelen är att man bara kan lyssna på en låt, sen måste man byta skiva och veva som fan. Och att köra medan den är i gång är inte att tänka på. Därför lade jag ner det projektetJohan wrote:En sån speldosa har min Laguna, duger åt mig.
Inte roligt när nålen hoppar på dåliga vägar.kmfdm wrote:Funderade först på att installera den gamla resegrammofonen jag fått som tillhört pappas moster. Svart diskret låda, kräver inget trassel med kabeldragning. Drar ingen ström, låter förvånansvärt bra med tanke på att den inte har någon högtalare. Man vevar bara upp den, så spelar den stenkakor. Coolt. Enda nackdelen är att man bara kan lyssna på en låt, sen måste man byta skiva och veva som fan. Och att köra medan den är i gång är inte att tänka på. Därför lade jag ner det projektetJohan wrote:En sån speldosa har min Laguna, duger åt mig.Dessutom funkar den inte med rattfjärren
Hon har redan ett Volvobatteri i sig som är lite kraftigare än original batteriet. Och en kondensator blev det. För säkerhetsskull.figgesoft wrote:hihi, fin ärtan har blivit
Men du behöver nog inte överanstränga ärtan med ett gel batteri,
Köp ett vanligt batteri med lite fler ampertimmar
och en eller två kondensatorer, så borde det räcka![]()
Det finns ju även lite kraftigare generator att få tag på