kmfdm wrote:Tony wrote:skall man ha bättre bromsar kvittar skivorna,det är bromsklossarna som ger friktionen, inte en metallbit,slitsarna tar bort lite gaser och kyler lite,men friktionen gör belägget,och ett bättre belägg klarar även högre temp,så jag tycker inte brembomax skivorna är något att lägga pengar på....Det tyckte även PEAN...
Vem är PEAN? Får väl skaffa gröna klossar då, det matchar ju både lack å bromsok

Är det idé att kasta pengar i sjön och gulkromatera originalskivor som ligger oanvända i kartong? Nån fördel att göra det förutom att lura rosten lite?
gulkromatering brukar inte gilla värme så bra,det kan man se i motorrummet..,lite kanske det skyddar mot rost på navet,men det ser man inte så mycket av,hjälper inte till något annars....
Dom gröna klotsarna brukar inte vara så hållbara,verkar ta slut lite fort,ja om man använder pedalen i mitten till det den skall vara till, ibland kan man ju motorbromsa fortare än vad folk bromsar,åker runt med tända bromsljus men inget händer,då trycker man till en gång så är man nere i fart
http://www.peansweden.com/ dom har lite fetare klossar,vissa är ju överkurs,där man får stå ut med att det skriker lite vid inbromsning,och skivorna slits lite fortare,men kör man på billiga orginalskivor så kvittar det ju..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen