Tänkte byta den dåliga drivaxeln innan vintern och ev. sälja f*nskapet sedan. Behövde växellådsolja som är svår att få tag på här i krokarna så jag tog en tur till Autofrance och han hade riktigt bra pris på drivaxlar så jag handlade en sådan också där. Efter många turer fick jag rätt och troligen hel axel (stort tack till Benny för alla rabatter, speciallösningar med frakt osv)
Nu till problemet...allt är tätt så länge man håller bilen under 2500rpm. Gasar man till sprutar det en fontän olja uppåt mot motorhuven från okänd plats. Det sprutar helt enkelt så mycket att det är omöjligt att se vart det kommer ifrån (möjligen ta på sig dykardräkt och köra ner huvudet i motorrummet..om där fanns plats).
Det konstiga är att detta sker även när bilen står stilla och ligger ingen växel i
Har bytt till en annan drivaxel om det skulle vara lagret som inte höll tätt, vänster sida K4M/JB3 utan resultat.
Lokala renaultverkstaden har aldrig hört talas om något liknande, Benny på Autofrance säger att det borde vara omöjligt.
Tja, skroten nästa...Någon som har något förslag???