Köpes: Renault 8 Gordini 1134 original ratt

Annonsera efter Renaultrelaterade prylar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ludovic

Köpes: Renault 8 Gordini 1134 original ratt

Post by Ludovic »

Hej!

Är efter original ratt till renault 8 Gordini från 65, 1134 modell.
Hör av er om ni har en sån, tror att det är samma som på R8 Major.

Hälsningar
Ludovic Vaugarny
mange
Forumpolis

Re: Köpes: Renault 8 Gordini 1134 original ratt

Post by mange »

Har kanske en sådan ratt jag kollar. den skall väl se ut som denna
Image

Var det du som köpte 1134an på blocket (antog det eftersom du även eftersökte en 1134 front :D ). hursom kul med lite mer gordinifolk 8) dessutom en med ett franskklingande namn 8) vill du prova bilen på bana så har vi lite arrangemang i klubben där man prova.

kul med en 1134 som du dessutom vill göra mer orginal. finns inte så många.

Angående fronten så har jag ingen 1134 front men däremot en reservdelsbil (en major) kan kolla hur den fronten är .
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Ludovic

Post by Ludovic »

Tack för svar!
Jag är lite på forumet då och då att kolla sedan ett tag nu, men har aldrig presenterat mig, måste göra det.

Fransk och älskar "äldre" Renault, har en r5gtt 90', en Clio 16s 93' och nu en 1134 :D

Ja det var jag som köpte 1134 i Umeå.......120mil att köra med den för att komma hem i Blekinge :D Motor + kaross är nyrenoverat, bara behöver att fräsha upp interiör. Förare sätt är troligtvis sönder så vi för se vad man kan göra. Varvmätare har stannat så måste fixa det.

Ja precis ratten ska ser ut så, tack att kolla och om der är i bra skick och om navel är med (det sitter en Renault sport ratt just nu, finnt, men nyare och med nyare Renault logo så det passar så där)!
Det skulle var kanon om fronten var i bra skick, bara måla den i 418 och nya strålkastare=original igen :D Jätte intresserat

Mvh,
Ludovic
Ludovic Vaugarny
mange
Forumpolis

Post by mange »

Även en GTT och en 16V (ja eller S som de heter i frankrike :D ) skoj :D

Jag kollar skick på grejorna, vet att centrum på rattarna kan vara dåligt och solblekt.

Du vet att man måste svetsa för att byta front? tänkte bara att det är en hel del jobb med att byta. men håller med dig att orginal är bäst.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Ludovic

Post by Ludovic »

Hej!

Ja 16v eller 16s, skoj i alla fall! Är kärr i alla gamla gti....speciält Renault!!

Tack för tips, ratten har jag hittat en i nästan ny skick så jag behöver inte den.

Som jag tänker med fronten det är om en dag jag bestämmer mig för att gå tbk till original jag har den hemma....tror det blir bara svårare och svårare att hitta den i framtiden....även i Frankrike.
Ludovic Vaugarny
mange
Forumpolis

Post by mange »

Ok. jag förstår. jag kollar skick på den jag har :D
Image
Post Reply