Sitter i en trevlig sits
Moderator: Forumpolisen
Sitter i en trevlig sits
Hejsan vänner.
Nu har jag gjort 5S i garaget och det är nymålat, verktygstavlor på väggarna och allt är tip-top.
Det är nu dax att köpa en liten veteranbil att sätta tänderna i, jag är inte främmande för att rädda ett vrak. Jag har pysslat med jeepar & Land Rovers i ca 30 år och känner att det är dax att växla spår lite.
R4 och R5 har jag haft ett tjog utav så det får bli något annat, gärna liten bil och från 60-70 talen.
Har hittat två objekt, men vilken ska jag välja? Hoppas ni kan hjälpa mig med tips.
*Tillgång på ekonomiplåt och andra reservdelar?
*Värde som den står, dvs nästan skogsbil... stått i 20-talet år.
-Renault floride cabriolet
-Renault 16 TL
Vilken ska jag satsa på? Är Floriden för "svår" med tanke på reservdelar?![117 [smilie=117.jpg]](./images/smilies/117.jpg)
Nu har jag gjort 5S i garaget och det är nymålat, verktygstavlor på väggarna och allt är tip-top.
Det är nu dax att köpa en liten veteranbil att sätta tänderna i, jag är inte främmande för att rädda ett vrak. Jag har pysslat med jeepar & Land Rovers i ca 30 år och känner att det är dax att växla spår lite.
R4 och R5 har jag haft ett tjog utav så det får bli något annat, gärna liten bil och från 60-70 talen.
Har hittat två objekt, men vilken ska jag välja? Hoppas ni kan hjälpa mig med tips.
*Tillgång på ekonomiplåt och andra reservdelar?
*Värde som den står, dvs nästan skogsbil... stått i 20-talet år.
-Renault floride cabriolet
-Renault 16 TL
Vilken ska jag satsa på? Är Floriden för "svår" med tanke på reservdelar?
![117 [smilie=117.jpg]](./images/smilies/117.jpg)
Krister Yderholt
Re: Sitter i en trevlig sits
Farsan har ett lätt Doffe-objekt med fin inredning och en del nya delar. Rosten är även den begränsad. Inga problem att plocka ihop en riktigt fin bil. Bara intresse och lite tid finns.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Sitter i en trevlig sits
Floriden är ju värd mer pengar när det är klart men en 16 är ju modernare och bekvämare att åka i.
Hursom ta den bilen som du själv tycker är ballast eller har några minnen till.
Ett Bra r16 Objekt ger man typ 3000 kr för ( en färdig bil i bruksskick med lite fix ger man 10 000 -15 000 för) en renoverad eller väldigt fint orginalskick kan dra iväg lite till (svårt att sätta pris på finns inte så många). TL är billigare än TS
Ett Floride objekt ger man från 2000 till 15 000 för (kanske tillochmed mer) klar bil i toppskick får man 70- 80 för (kanske även mer)
Men Köp dig ett objekt som är OK. Är inte så stor skillnad mellan ett fint objekt och ett vrak i pris.
Delar finns men plåt kan vara svårt men brukar lösa sig
Jag skulle ha tagit en R16 men det är ju bara för att jag gillar dom
Hade jag fått välja fritt bland modellerna så hade jag köpt mig en Dauphine eller en 4cv. enkelt uppbyggda och mycket nya delar (till CV finns även nytillverkad plåt)
Hursom ta den bilen som du själv tycker är ballast eller har några minnen till.
Ett Bra r16 Objekt ger man typ 3000 kr för ( en färdig bil i bruksskick med lite fix ger man 10 000 -15 000 för) en renoverad eller väldigt fint orginalskick kan dra iväg lite till (svårt att sätta pris på finns inte så många). TL är billigare än TS
Ett Floride objekt ger man från 2000 till 15 000 för (kanske tillochmed mer) klar bil i toppskick får man 70- 80 för (kanske även mer)
Men Köp dig ett objekt som är OK. Är inte så stor skillnad mellan ett fint objekt och ett vrak i pris.
Delar finns men plåt kan vara svårt men brukar lösa sig
Jag skulle ha tagit en R16 men det är ju bara för att jag gillar dom

Hade jag fått välja fritt bland modellerna så hade jag köpt mig en Dauphine eller en 4cv. enkelt uppbyggda och mycket nya delar (till CV finns även nytillverkad plåt)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.