Ja.. vad kan jag säga. Är inte så kunnig på bilar, men är ändå som andra - i stort behov.
Jag har en Renault Grand Scenic. 7-sitsig eftersom familjen kräver det
En 05'a som gått 13000 - och skall haft kamremsbyte för ca 3-4 år sedan, och har inte kört mer än 1000 mil per år.
Körde hemåt i 3 timmat igår, med två sovandes barn i bilen. Tyckte det var ett missljud som jag gärna på kvällskvisten i minusgrader och i mörker tänkte att det var bromsar som gnisslade och skramlade.
Men tyvärr. Imorse när jag startade bilen - gick ur bilen och skulle skrapa.. så var det skramlande ljud från huven.
Fick byta bil pronto, och köra mot skolan. Men vad kan detta vara? Är mer sugen på att byta bil, för det är andra problem med ej fungerande ac som inte är så skönt på sommaren.. och ja. Det blinkar även brake fault och säger stop å rött nu allt oftare när man kör i rondeller..
Har förutom problem med bilen, en sol-och-vårare som utnyttjar sambolagen och rånar mig på alla mina investerade pengar i detta korta förhållande som hon ändå sol-och-vårar-utnyttjar till fullo.
Så jag har mycket att inte vara helt happy på, så bilproblemet nu gör mig inte gladare.
Men har ni någon aning? Felsökning i all ära för 1200kr.. men ändå. Är inte glad. Är det kamrem troligen? eller kan det finnas billigare problem?