Clio sport 2.0 (172hk)
Moderator: Forumpolisen
Clio sport 2.0 (172hk)
Är precis en nybliven ägare av en Clio sport 2.0 -01
Helt underbar bil.
Dock vill jag gärna uppgradera dämpare och fjädrar samt bromsar.
Önskar tips på vart jag kan hitta grejer till clio:n. Helst i sverige.
Ett annat avgassystem med lite fränare sound är ytterliggare en punkt.
Kan även tänka mig byta lite kammar och chip också, dock försöker jag hålla mig ifrån det då jag redan har en annan bil jag moddar för fullt. 2 blir för mycket helt enkelt, dock vill jag ha bättre väghållning och råare sound på clion:n.
Som sagt, så mycket tips som möjligt på saker och ställen är tacksamt.
Är bosatt i Upplands Väsby.
Helt underbar bil.
Dock vill jag gärna uppgradera dämpare och fjädrar samt bromsar.
Önskar tips på vart jag kan hitta grejer till clio:n. Helst i sverige.
Ett annat avgassystem med lite fränare sound är ytterliggare en punkt.
Kan även tänka mig byta lite kammar och chip också, dock försöker jag hålla mig ifrån det då jag redan har en annan bil jag moddar för fullt. 2 blir för mycket helt enkelt, dock vill jag ha bättre väghållning och råare sound på clion:n.
Som sagt, så mycket tips som möjligt på saker och ställen är tacksamt.
Är bosatt i Upplands Väsby.
Clion är ju helt klart bra redan från början.[:D]
När det gäller chassit skulle jag rekommendera Eibach Pro-Kit fjädrar. De ger påtagligt bättre handling med bibehållen komfort.
www.oclbrorssons.se
Så länge man håller sig på gatan räcker standardbromsarna bra. Vid bankörning ska man satsta på ett lite värmetåligare belägg av något känt fabrikat och bra bromsvätska. Vill man ha det bästa för bankörning satsar man på belägg från Performance Friction. Skivorna behöver man inte byta. Standardskivorna räcker i "alla lägen".
www.peansweden.com
Behåll 15" hjulen om körning är prioritet ett. Bilen fungerar bäst med dem.
Kromade 17-tummare är för korvkiosks-rejsarna. [;)]
Modifiera inte för mycket.
Lägg energin (och pengarna)på att åka på banåka och slalomträffar istället...[8D]
När det gäller chassit skulle jag rekommendera Eibach Pro-Kit fjädrar. De ger påtagligt bättre handling med bibehållen komfort.
www.oclbrorssons.se
Så länge man håller sig på gatan räcker standardbromsarna bra. Vid bankörning ska man satsta på ett lite värmetåligare belägg av något känt fabrikat och bra bromsvätska. Vill man ha det bästa för bankörning satsar man på belägg från Performance Friction. Skivorna behöver man inte byta. Standardskivorna räcker i "alla lägen".
www.peansweden.com
Behåll 15" hjulen om körning är prioritet ett. Bilen fungerar bäst med dem.
Kromade 17-tummare är för korvkiosks-rejsarna. [;)]
Modifiera inte för mycket.
Lägg energin (och pengarna)på att åka på banåka och slalomträffar istället...[8D]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">...Som sagt, så mycket tips som möjligt på saker och ställen är tacksamt...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">För inspiration kan du här läsa lite om min bil. (Som egentligen inte alls är min, utan hustruns shoppingbil)[:D]
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4379
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4379