köpråd Renault 5 gte
Moderator: Forumpolisen
köpråd Renault 5 gte
hej hej nu e jag ny på detta forum..
det e så här att jag ska köpa mej en renault 5 gte -88 har aldrig kört en sådan vad e det man ska titta på som brukar vara sleten på en sådan bil... får den för en billig peng 3500kr
det kamkjedja på en sådan.. om man vill trimma en sådan vart hittar man t som är lätta att få dit.. chip? har hört att dom e ganska pigga? //peter 
det e så här att jag ska köpa mej en renault 5 gte -88 har aldrig kört en sådan vad e det man ska titta på som brukar vara sleten på en sådan bil... får den för en billig peng 3500kr


Det är tyvärr kamrem på Gte.
Tyvärr är det ont om trimm till just gte men standard att byta ut är avgas/filter.
Min har jag en annan slutdämpare på som gav lite bättre knuff.
Annars så ska en kamaxel från 480es-87 vara ett alternativ att byta ut till.
Kolla i länkarkivet så finns det lite olika återförsäljare av bilgodis.
Svaga punkter är ju rost och all elektronik som på de flesta 80-talare.
Tyvärr är det ont om trimm till just gte men standard att byta ut är avgas/filter.
Min har jag en annan slutdämpare på som gav lite bättre knuff.
Annars så ska en kamaxel från 480es-87 vara ett alternativ att byta ut till.
Kolla i länkarkivet så finns det lite olika återförsäljare av bilgodis.
Svaga punkter är ju rost och all elektronik som på de flesta 80-talare.
Hej och välkommen =)
GTE:n är en supertrevlig och rolig bil att köra med sina pigga 95hkr.
Fel och brister är det inte så många tycker jag !
Men rost runt fram och bak ruta är vanligt. jordflätor brukar gå av, läckande packbox på kamaxeln. Den som går till fördelaren. Tempgivare på motorn kan ge upp med följd att den blir svårstartad.
Sen tycker ja det inte är så mycket mer problem.
3500:- är billigt om bilen är relativt fräsh ! Lycka till och lyssna och provkör bilen väl =) Det är trotsallt en GTI bil som kan vara hårt körd =)
/Robin
GTE:n är en supertrevlig och rolig bil att köra med sina pigga 95hkr.
Fel och brister är det inte så många tycker jag !
Men rost runt fram och bak ruta är vanligt. jordflätor brukar gå av, läckande packbox på kamaxeln. Den som går till fördelaren. Tempgivare på motorn kan ge upp med följd att den blir svårstartad.
Sen tycker ja det inte är så mycket mer problem.
3500:- är billigt om bilen är relativt fräsh ! Lycka till och lyssna och provkör bilen väl =) Det är trotsallt en GTI bil som kan vara hårt körd =)
/Robin
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 1
- Joined: 28 Dec 2006, 21:30
Har något fel på Min Renault 5 GTE
Jag har något fel på min Renault 5 GTE -88. När jag kör och släpper gasen så vill den gå ner och dö, och så hackar den precis som den gör när den inte får bensin. När jag besiktigade den så hade den 10% i co halt. och dessutom blir den varm snabbt ...