Elfel Laguna II

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Elfel Laguna II

Post by Tony »

Någon som vet om det sitter separat säkring till bakluckan på launa II-02 kombi ..bilfan säger att luckan inte e stängd ,men de e den fan visst det,går inte att öppna den eller rutan för det är stendött,allt annat funkar,och den jävla instruktinsboken har man ingen nytta av.....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Komplätt verkstadsliteratur lag. 2 finns här ,men i kväll är ja int på verkst.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: Elfel Laguna II

Post by chh »

Tony wrote:Någon som vet om det sitter separat säkring till bakluckan på launa II-02 kombi ..bilfan säger att luckan inte e stängd ,men de e den fan visst det,går inte att öppna den eller rutan för det är stendött,allt annat funkar,och den jävla instruktinsboken har man ingen nytta av.....
Låter som att vatten kommit in via torkaren i bak. På en del tidigare Lagunor så satt inte dränage slangen ordentligt. Vattnet droppar direkt på elektroniken.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

inget fel på en säkring då...kul verkar vara en baggis och komma in när luckan är stängd..:) låter billigt åxå ,märkte åxå att limningen vid glaset släppt vilket gjort att torkaren inte funkat ordentligt,har väl rinnit lättare då :evil: :evil: :evil: .enda positiva är väl att bilen går att köra 0,44l/mil i landsvägsfart...sen kan jag inte hitta något mer positivt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kan detta stämma .eftersom att bilen tror att luckan är öppen så går inte låset att öppna,eftersom den är öppen fast den inte är det.. :?: :?:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

kan stämma

kan du inte öppna bakluckan manuelt? med ett handtag eller ngt sånt? (vet ej hur laguna2 funkar)


har du inte garanti ? / service avtal ?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

haha nej är bara el ,teknikens under är ju bra när det funkar,men inte som nu en kompis till mig har en bil dom försökte bryta sig in i,dom gjorde hål i bakluckan där handtaget sitter,det är ju bara det att det enda handtaget gör är att skicka en signal till låset som låser upp(ja den skall göra det om det funkar) så det inbrottet va ju inte så lyckat..hehe...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

hmm. min förra bil låste upp alla dörrarna när jag tog av batteriet och anslöt det igen.

testa det

tänk på att du kanske behöver en radio kod mm.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Vill inte ta bort batteriet,får ju nolla elhissar och en massa hokuspokus..

Det funkar nu igen tog bort inneklädslen svor en jävla massa och smorde kontakter...finns inget vatten i bakluckan så det va ok,tror det är handtaget som bråkar håller kanske bara i 3år...blir lite ärg och sk*t kanske...fransmänen har väl inte ordet salt i sitt språk.. :D ...kanske inte funkar imorgon vem vet eller så kommer jag inte in i bilen lr något annat...nästa projekt limma fästet till bakrutan,ta bort bakre stötfångare och smörja kontakter till parkeringssensorer.ta bort främre stötfångare och fixa bättre spolning till rutan,och fundera ut varför strålkastarspolningen går fast lyset inte är påvridet..och hoppas inget mer går sönder under tiden.. tur att jag köpte en ganska ny bil så jag slapp jobba med bilen :D :evil:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply