Jaha, får väl starta en projekttråd på min bil med.
19 mars 2006
Köpte bilen tidigt 2005 av "Hinken" här på klubben, en svart med rullade 12000 mil. Då var den i stortsett orginal förutom Clio Cup dämpare, Momo ratt och pedaler. Det jag har hunnit med att göra med den är inte mkt, då jag hade lite problem på besiktningarna i sommras.
Bland annat med fel avgasvärden, elfel, slitna bakbromsar och så sprack en bromsslang inne på besiktningen och det börja spruta olja.. Sen när Clittan äntligen gick igenom besiktningen så lyckades jag givetvis köra sönder ett motorfäste.
Men allt det här ska vara fixat nu så den här sommaren man kanske kan köpa lite roligare grejjer till Clittan.
Dock måste jag ordna ett nytt avgassystem då det har börjat läcka igen.
Lite annat som byttes förra året var;
*nya däck Toyo Proxes T1-R, är inte riktigt nöjd med dem, känns "sladdrigt" på nått sätt i kurvor, men förhoppningsvis ska det på 17" lite senare.
*Pipercross Direkt Air filter, helt underbart ljud.
*Och i ljudväg köptes även ett MDS Dynamic Neodynium 5,25" kit.
18 juni 2006
Jahopp då står bilen igen bara.. med en hängande motor i sig. Så nu blir det att köpa en ny växellåda, då där motorupphägningen ska sitta i lådan har gått sönder. Vet dock inte om jag hinner bli klar denna säsongen, då ekonomin tar en stund att få ordning på. Men ska iaf försöka, hade ju vart kul att lyckas komma på nån träff iaf..
3 februari 2007
Efter all mekande med brors bil började jag lite smått med min. Plockade bort dämparna, bromsar, spindlar osv. Dämparna ska på min brors Clio och nya cliocup ska på min. Ska testa och sänka motorn ist för att lyfta den, för att se vilket som är enklast. Ska fräscha upp vaggan osv..
16 februari 2007
Idag tog vi väck drivaxlarna och lite annat bröte.. förhoppningsvis motorlyft nästa vecka.
Beställt kamremssats, vattenpump och ventilkåpspackning.
8 maj 2008
Efter en veckas toookmekande blev bilen besiktningsklar.
9 maj 2008
Bilen gick igenom besiktningen utan en enda anmärkning! Känns skönt!
Peace
clio_fidde