Tyckte det var på tiden att det var dax att fixa en liten tråd om min Clio. Har dragit ut på tiden ett tag, vet inte varför

Jaja, har iaf ägt den sedan sensommaren 2005 och den var i sort sett helt orginal förutom lackade lampinstatser.
Och varför? Ville ha en liten, snabb och rolig bil så den passade utmärkt. Och efter en provkörning var man fast, var bara tvungen att köpa en, roligare bil är svårt att hitta. Sen att det är bra pris för prestandan gör det inte sämre.
Det som har gjort med bilen seda köpet är:
- Ombyggt framsystem till 6.5" Mds kit.
- "Clio Sport" tygmattor även bagage.
- 17" Superleggera(?) med Kumho 205/40-17 däck.
- Fas 2 Bakljus.
- Blueflame Sportavgas(2.5").
- ATE Super Blue bromsvätska.
- Ferodo DS2500 Belägg fram/bak.
- Goodridge Bromslangar(stålomspunna).
- Lackade sidolister, handtag och dimljushållare.
- Lackade inredingsdetaljer. Högalargaller, stereolist, handtag.
Den bästa uppgraderingar det föregånde året var helt klart bromsarna. De funkar utmärkt på vanlig väg samt banåka. Det sämsta blev väl 17" arna då det försämmrade prestandan, men tur att de ser bra ut

Har inte klart för mig vad som kommer att hända i framtiden med bilen. Men efter att ha kört lite bana mot slutet av sommaren så lutar det mot det hållet till nästa år. På önskelistar står det: R-däck och coilovers. Mycket vill ha mer så jag får se hur allt slutar!
Skönt att ha en egen tråd så man slipper spamma alla andra med bilder. Nu finns allt på ett ställe så man slipper leta