Elfel larm/varningsblinkers Laguna II

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
reijks
Posts: 2
Joined: 04 Jan 2007, 06:13

Elfel larm/varningsblinkers Laguna II

Post by reijks »

Har en Laguna II V6 Kombi -03 nu har elen på den börjat strula, har försått efter att ha läst detta forum att elfel är vanliga på Renault.

Det började med att larmet fick fnatt och kunde gå igång närsomhelst?! När det inträffade kunde man stänga av det med nyckelkortet.
Har inte fått ordning på det ännu, men det lutar nog åt att jag kopplar ur larmet. Hur gör man det?

Nu till nästa problem vilket jag inte vet om det hänger ihop med föregående problem?
Det började för ca 2 veckor sedan då varningsblinkers helt plötsligt började blinka. Sedan har detta inträffat ett antal gånger både då bilen står parkerad och mitt under körning!? Nu senast i garaget under natten vilket gjorde att jag var tvungen att ladda batteriet eftersom bilen var tvärdöd. När det börjar blinka så är det bara att trycka på knappen för varningsblinkers så slutar det att blinka, det går alltså inte att använda nyckelkortet som till föregående fel.
Fick tips att man kunde göra en "reset" på alarmet, men det hjälpte inte. Felet dök upp efter bara 5 min. Har även laddat batteriet under natten då jag läste på ett annat forum att det kunde ha att göra med att larmet fick för lite ström, men oxå det utan resultat.
Nu ska jag inte skriva nå mer detaljerat :D .
Är det NÅGON som har tips, råd eller vet vad detta kan bero på, och vad man kan göra åt det?
Skulle vara tacksam för all hjälp,och alla råd och tips jag kan få!!

Tack på förhand!
MVH Richard
Richard C - Gävle
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Ta loss kontakten till strömbrytaren har hänt att kabel har klämts av handbromsen.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
MrSmecker
Posts: 182
Joined: 14 Apr 2006, 23:21

Post by MrSmecker »

Om det hjälper att trycka på varningsblinkersknappen så är det ju fel på knappen och inte på larmet.
Post Reply