Kanske dags att skriva om det som skall bli min nöjesbil, från början använde jag den till vardags,men den blev för liten en dag. Så nu har den stått nerplockad i en massa år utan någon uppmärksamhet.
Har hunnit samla på mig en del saker under tiden som skall göra den lite roligare,jag tycker att det är roligare att leverera än att prata om vad som skall hända så jag tänker inte berätta allt som skall göras,men lite...har skaffat detta redan..
*Vogtland sänkfjädrar -45mm sänkt 60mm bak för att passa med fram (uppmätt sänkning inga fantasi siffror som man ser i Bilsport ibland)
*Gula Koni dämpare runt om
*Div plast (grill,frontspoiler,backspeglar,takvinge)
Jag har tänkt att skrämma orginalmotorn då ingen vad jag sett gjort detta ännu då slipper jag problemet med Besiktningen åxå..
Till motorn har jag fixat en Catcam Kamaxel,sedan skall den få en ordentlig makeover så får vi se vad det räcker till.(balansering,lättning justering)
bara en sån sak som matchportning gör nog lite...

passar inte riktigt hundra

hoppas kammen skall ge lite åxå

viss skilnad på profilen på kam blir lite mer öppet...

Vill höja kompet för att motverka kamens inverkan (mer öppet tider mindre komptryck.. för att fixa det behöver jag ett ställbart kamdrev,dessa går inte att köpa så lätt så är det någon som vet någon som kan modda orginaldrevet så det blir ställbart ??? Tony