
Bilder kommer senare också

EDIT: Bild tillsammans med R10:an hemma på gården

Moderator: Forumpolisen
Jaså, är det så man gör?Dennis wrote:Att sota motorn invändigt är inga problemHåll upp så högt varv du bara vågar innan vevstakarna tittar ut genom motorblocket och häll samtidigt vanligt vatten i förgasaren med hjälp av ex.en petflaska. Ryker som en ångbåt gör det, men rent så du kan spegla dej i kolvtopparna blir det.
Har inte kollat flottören ännu, men ska som sagt testa det med ev. luftläckage först. Annars tänkte jag plocka isär förgasaren och kolla samtliga munstycken och då även flottören. Har för mig att man kan justera flottörnivån genom att försiktigt och lätt böja lite på mässingsplåten som sitter överst på flottören. Är det korrekt?Dennis wrote:Sv. går fett. -Har du kollat flottörnivån
Kanoners!mange wrote:Ska till dahlberg nästa vecka och rota fram de packningarna du behövde för att fixa bromsarna sen är det väl bara att besiktiga denna
Det blir "aldrig" som man tänkt sig!Mathias wrote:
Besiktningstid är beställd till veckan före Locknevi Classic. Får se om det hinns till dess
Tackmange wrote:ser bra ut... hörde även attt du besiktigat den och utan anmärkninggrattis. hur har det gått med förgasaren?
föresten tack för bilderna
Eh, kanske det...tack iafkmfdm wrote:Du är väl minst lika duktig att lägga grunden för ett snyggt golv, som att lägga takMathias wrote:Fler bilder kommerSnyggt par i Renaulter du har
Jo den är ju ganska högljudd redan, inte minst jämfört med R10:an...mange wrote:rattar är viktigaKommer att bröla en del med abarth.... men det låter gott
![]()
Ska du skaffa dig 13 " fälgar?
Mange som åker abarth på en av sina doffar