Köpråd Renault Megane DTI 97-00

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Robin
Forumpolis

Köpråd Renault Megane DTI 97-00

Post by Robin »

Tja !

Nu har man snart slängt iväg Kingcaben, och då funderar ja starkt på en Megane Diesel och DTI:n

Boxa den kommer man självklart att göra. Är det någon som har några synpunkter på denna bil ? Tips & Trix. Sjukdomar, trimvänlig ?

Ris och Ros som sagt =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

en box gör ca 30hk på en diesel och kanske 50-60Nm.kollade på en box med den får du snarlik effekt och vrid som jag det är väl 98Hk från början???.jag har inte köpt någon till min Laguna för jag vet att den kommer dra mer,eftersom jag kör ganska hårt.... ett stort minus är Skatten kör man inte mycket så är det ju frågan om det lönar sig,slänger man sedan på en box och använder dom exta hästarna lönar sig det ännu mindre.. mest ekonomiska om man inte kör långt liten bensinbil som inte klassas som sportig så man får lite mindre försäkring....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Ja joh.. förstår va du menar ...

nu är skatten 4020:- på dessa vagnar och den kommer endast rulla vintertid =)

Men ja kör rätt mycket ändå och så är det roligt att vässa diesel spisar
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply