Clio Sport -startmotor

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Anders J

Clio Sport -startmotor

Post by Anders J »

Hej
Slänger ut en liten blänkare..

Tog upp detta problem förra hösten, startmotorn verkade helt död men efter ca 50 försök med att vrida om nyckel så startade den. Har varit lungt ett helt år men i morse var problemet tillbaka fick hjälp att knuffa igång den. Åkte till jobbet testade att stänga av den när jag hade rull på bilen och vred om nyckeln, den startade utan problem, provade igen 30 sekunder senare = död, la in en växel och startade den på rull.

Killarna på verkstaden tittade på den hittade inget speciellt, testade att ge startmotorn några rejäla "knackningar" och sen startade den. Har kollat på Volvo de ska ha 3200SEK ringde Autofrance han skulle ha 1500SEK om han kunde få hem någon inte säkert. (passade även på att beställa nya dämpare runt om).

Min fråga är: Vet ni om man måste ha en "Sport" eller finns det någon annan som passar??
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
rscliosport

Post by rscliosport »

e du säker på att start motorn har havererat jag hade samma problem på min förra å det e ett återkommande problem på renaulter +50 matningen (tunn kabel) på startmotorn brukar oxidera glappa upp sig kolla det stiftet byt å spraya på nått kladdigt...annars kanske jag har en startmotor ligger...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Anders J

Post by Anders J »

Emil du har PM!
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
Post Reply