Strålkastarspolare - Laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jörgen
Posts: 89
Joined: 16 Jun 2006, 08:45

Strålkastarspolare - Laguna II

Post by Jörgen »

Hej!

Vi har problem med att höger strålkastarspolare vägrar åka tillbaka ner till kofångaren efter användning. Detta händer dock bara vintertid och jag har provat med rengöring och 5-56.

1. Vet någon hur man åtgärdar detta? Att byta motor är knepigt eftersom den sitter inuti kofångaren.

2. Kan man koppla ur strålkastarspolningen? Det är ju inte lag på att det måste finnas och min åsikt är att den inte gör någon nytta.

Tack på förhand!

Jörgen
ior69
Posts: 123
Joined: 24 Nov 2007, 09:35
Location: Värnamo

Post by ior69 »

Hej! Ja du kan koppla ur den.
Mats Fredriksson Ort Värnamo
Renault Cotech
Renault Laguna II 2,0T -03
Renault Twingo -98
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

man måste byta spolmunstyckena med andra ord tabort fronten.. tryck ner den å ta bort säkringen å tvätta lyktorna själv istället..
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: Strålkastarspolare - Laguna II

Post by chh »

Jörgen wrote:Hej!

Vi har problem med att höger strålkastarspolare vägrar åka tillbaka ner till kofångaren efter användning. Detta händer dock bara vintertid och jag har provat med rengöring och 5-56.

1. Vet någon hur man åtgärdar detta? Att byta motor är knepigt eftersom den sitter inuti kofångaren.

2. Kan man koppla ur strålkastarspolningen? Det är ju inte lag på att det måste finnas och min åsikt är att den inte gör någon nytta.

Tack på förhand!

Jörgen
Om du har xenon är det lag på det.. 5-56 ska man inte ha, torkar ut plasten. Ta något som innehåller silicon
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Strålkastarspolare - Laguna II

Post by Tony »

chh wrote:
Jörgen wrote:Hej!

Vi har problem med att höger strålkastarspolare vägrar åka tillbaka ner till kofångaren efter användning. Detta händer dock bara vintertid och jag har provat med rengöring och 5-56.

1. Vet någon hur man åtgärdar detta? Att byta motor är knepigt eftersom den sitter inuti kofångaren.

2. Kan man koppla ur strålkastarspolningen? Det är ju inte lag på att det måste finnas och min åsikt är att den inte gör någon nytta.

Tack på förhand!

Jörgen
Om du har xenon är det lag på det.. 5-56 ska man inte ha, torkar ut plasten. Ta något som innehåller silicon
dvs det måste funka max 1 dag av 365st.. för inte fan blir det rent av lite sprut,när saltet torkat in..tar bara massa dyrt blask till ingen nytta..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jörgen
Posts: 89
Joined: 16 Jun 2006, 08:45

Post by Jörgen »

Kan samma medel med silikon som man smörjer listerna med fungera eller vad rekommenderar ni?

Jörgen
Post Reply