Problem med xenonlampan i Laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Hosseal
Posts: 44
Joined: 05 Aug 2005, 07:07
Location: Säter

Problem med xenonlampan i Laguna II

Post by Hosseal »

Jag har en Renault –Laguna II 2002 kombi á 5000 mil med Xenon. Mitt vänstra halvljus blinkar när jag vrider över till helljusläget, annars fungerar det bra. Är det dags att byta xenonlampan eller felet är annat. Kostar runt 900 kr hos mekonomen, dyra tycker jag. Kan jag byta det själv? om två veckor kommer jag att besikta bilen.
sik
Posts: 128
Joined: 26 Nov 2007, 23:12
Location: Ödeshög

Post by sik »

xenonkungen tar 495:- fraktfritt för lampor.
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
Hosseal
Posts: 44
Joined: 05 Aug 2005, 07:07
Location: Säter

Post by Hosseal »

tack sik. kan jag byta lampan själv? behöver jag ta bort några delar. Detta gäller min Laguna.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

har samma problem det blinkar om jag lägger över det på helljus,men om jag lägger över det till parkeringsljus först väntar ett litet tag och sedan till helljus så funkar det oftast hela tiden..kan ju inte vara lampan då.....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Hosseal
Posts: 44
Joined: 05 Aug 2005, 07:07
Location: Säter

Post by Hosseal »

Beställt från xenonkungen och byt båda lampor själv. Inte alls svårt som folk tror. Det är en fördel att ha små händer "ibland".
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Bytte till xenon från xenonkungen då jag tyckte lyset började bli svagt, men det blev sämre med nya lampor och ljusbilden blev sämre,körde ändå med dom och dom höll ca 1/3 så länge som orginalet,så nu har jag satt tillbaka mina lampor som jag tog bort för jag tyckte dom lyste dåligt,nu har jag :evil: bra ljus igen... xenonkungen=billigt smäck...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply