Laguna II diesel
Moderator: Forumpolisen
Laguna II diesel
Jag ska byta bil och funderar bla på en Laguna kombi. Hoppas ni kan svara på mina frågor:
1. När blev Laguna co2-beskattad?
2. Hur stor är skillnaden i kraft och förbrukning mellan 1,9 och 2,2 dci?
3. Hur mycket varvar bilarna i 100 km/h? Är det samma växellåda till båda motorerna? (endast manuell låda är intressant)
4. Kamrem eller kedja?
5. Vilka utrustningsnivåer finns och vad ingår i dem?
6. Finns det dieselvärmare?
3. Hur mycket varvar bilarna i 100 km/h? Är det samma växellåda till båda motorerna? (endast manuell låda är intressant)
4. Kamrem eller kedja?
Re: Laguna II diesel
1. vet inte tror 06sveson wrote:Jag ska byta bil och funderar bla på en Laguna kombi. Hoppas ni kan svara på mina frågor:
4. Kamrem eller kedja?
2. 1,9 120hk,tror den finns med 130åxå ,2,2 150hk ,1,9 drar allt från 0.45-0,65 beroende på körning, oftast ligger jag på 0,55.. 2,2 drar säkert mer...
3 min varvar ca 2000 i 120.. (1,9)
4 rem 5år 12000 mil
5 oftast är alla previlege.. tillräckligt för mycket utrustning för att orka räkna upp allt.. tror det finns en på forumet som specat utrustning
6 ja det finns men man kan inte starta den på timer utan startar själv när man startat bilen om den behövs ,,(runt 5+ )
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen