Är det lika mycket fel på Laguna efter faceliften -06?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
MackeNo1

Är det lika mycket fel på Laguna efter faceliften -06?

Post by MackeNo1 »

Är på jakt efter en kombi och Renault Laguna dök upp som en oväntad kandidat när jag satt och surfade på blocket.

Skapligt utseende, relativt soppasnål, hyffsad prestanda, bekväm och billig.... Men givetvis så verkar det finnas en negativ sida också.

Kvalitén beskrivs som medioker och framförallt elfel är väldigt vanligt. Då farsan har kört franskt (Citroen C5 diesel) i jobbet dom senaste åren så kan man väll lugnt säga att mitt förtoende för fransmän och elektronik inte är särskillt starkt.

C5:an har stått lika mycket på verkstad som den har körts. Nu, vid 20 000mil verkar det som om dom flesta problemen är åtgärdade. Bilen har kostat företaget en förmögenhet och som privatperson hade man blivit ruinerad flera ggr om.

Lagunan fick ju en ansiktslyftning -06 och det jag funderar på är om man törs köpa en sådan? Rimligtvis tycker jag att man borde ha åtgärdat felen som funnits sedan -02.... Men har inte hittat några uppgifter på nätet som talar för det, inte emot heller för den delen.

Törs man köpa en Laguna av årsmodell -06 utan att riskera personlig bankrutt? Är isf en 2.0T eller en GT som är intressant.
Marcus Axelsson
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

De flesta av barnsjukdomarna täcks av diverse garantier. Får du tag på en bil som varit ordentligt servad så ska det inte vara några problem.

Renault är väl inte överpresenterad som felfri bil, men vi får hoppas det blir bättre om generalagenterna tar tag i serviceansvaret istället för att låta volvoverkstäderna fortsätta mygla med sitt.

Generellt så är Renault ett ganska billigt bilmärke att äga och köra. [smilie=eclipsee_steering.gif]

Någon annan kan kanske fylla på med rosor. [smilie=lam.gif]
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
chh

Re: Är det lika mycket fel på Laguna efter faceliften -06?

Post by chh »

MackeNo1 wrote:

Lagunan fick ju en ansiktslyftning -06 och .
04-05 kom den nya phas 2. Även dom sista 04orna ph1 har mycket av dom nya delarna. Så se till att köpa en 04a tillverkad efter mars så är det minst risk för problem.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply