Ojämn temp i kupé laguna -04

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
588
Posts: 170
Joined: 07 Feb 2003, 08:07

Ojämn temp i kupé laguna -04

Post by 588 »

Hej

Nu funkar kylan i bilen igen, funkade perfekt nu när det var varmt i påsk och vi var på långtur-jämn temp i bilen. Imorse när jag åkte till jobbet ca + 5 grader ute kändes det som det inte blev någon riktig värme istället. Både inställning för vänster och höger stod på 21 grader (ACC), det blåste betydligt svalare på förarsidan. Har aldrig varit med om det förut, har funkat perfekt. högersidan blåste betydligt varmare. fick samma känsla nu på lunchen när jag var ute. utetempgivare visade då + 11 grader. ingen ac inkopplad i något utav fallen, har bara en känsla av det ska blåsa lite varmare eller är det bara en tillfällighet? Är det någon givare som spökar? Spjällen verkar funka när man ställer o manuellet på ACC displayen. Kan det räcka att koppla bort batteriet någon minut för att "nolla" eller? Tacksam för tips

/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
588
Posts: 170
Joined: 07 Feb 2003, 08:07

Post by 588 »

Hej igen alla

Ingen som har någon idé eller tips enligt ovan?, har ej kommit på något att testa, fläktar, spjäll och allt funkar som det ska. Det är bara att det inte blir någon värme på vänster sida, höger sida ua, tacksam för tips

/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
588
Posts: 170
Joined: 07 Feb 2003, 08:07

Post by 588 »

Nu funkar allt igen, misstänker att det var spjällmotorn som mixar luften till den vänstra sida som strulade och enbart stod i läge för 100% uteluft dvs luften antog utetempen och mixade ej in någon värme så vad gjorde jag. Jag kopplade loss pluspoolen och lät bilen vara strömlös i 20 minuter. sen dit med plusen igen. Startade och körde igång och allt fungerar, perfekt temp även på vänstersidan. Misstänker att något hängt sig i något gränsläge så den inte hittade men efter "nollning" så funkar allt. har funkat så sen i fredags så hoppas det var denna enkla åtgärd.

/Roge
Roger Emericsson, Norrköping
Post Reply