Renault clio sport 2,0 -01

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
J.A

Renault clio sport 2,0 -01

Post by J.A »

Jag ska köpa en Renault clio sport 2,0 utav årsm. 2001 och undrar lite med er här på klubben vad man bör tänka på vid köp av en sådan.
Bilen har rullat ca 11000 mil.

Vanliga fel? Vad bör jag tänka på? ska jag kolla något speciellt innan jag köper den?

Tacksam för alla svar =)
Kör just nu:
Renault clio sport 2.0 16v -01
Tidigare bilar:
Honda civic coupé -94

Jesper Ahlbom
Tony
Forumpolis

Re: Renault clio sport 2,0 -01

Post by Tony »

J.A wrote:Jag ska köpa en Renault clio sport 2,0 utav årsm. 2001 och undrar lite med er här på klubben vad man bör tänka på vid köp av en sådan.
Bilen har rullat ca 11000 mil.

Vanliga fel? Vad bör jag tänka på? ska jag kolla något speciellt innan jag köper den?

Tacksam för alla svar =)
service vad jag vet så är det 12000/5år på kamrem alltså borde den vara bytt 1 gång på årtal och det är ett tag kvar till nästa gång så det är nog ingen bråska med.
eftersom du bor i kalmar kan jag rekomendera dennis bil och service i ålem, när det är dags för service och annat, han gillar renault :)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Post by mange »

Flyttade tråden
Här finns en tråd till om detta
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... clio+sport

Sammanfattningsvis
En rolig bil som oftast gått rätt hårt men klarar det rätt bra så det viktigaste är att bilen känns bra när du köper (växlar lätt bromsar rakt, inga vibrationer m.m)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply