svårstartad

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mathias30
Posts: 2
Joined: 21 May 2009, 16:43
Location: karlstad

svårstartad

Post by mathias30 »

Har en renault laguna -02,som är väldigt svårstartad när man har stannat och startat den ett par gånger, har man gjort några ärenden så får man vänta upp till en halvtimme innan den startar ,den bara står o hackar. Någon som kan hjälpa mig??
Mathias Fransson
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: svårstartad

Post by Tony »

mathias30 wrote:Har en renault laguna -02,som är väldigt svårstartad när man har stannat och startat den ett par gånger, har man gjort några ärenden så får man vänta upp till en halvtimme innan den startar ,den bara står o hackar. Någon som kan hjälpa mig??
Koppla in dator och kolla givare..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mathias30
Posts: 2
Joined: 21 May 2009, 16:43
Location: karlstad

ok

Post by mathias30 »

Då måste jag alltså lämna in den, hade nämligen tänkt att slippa det,men om det är det enda som gäller så får man göra det.Tänkte bara om någon vissta vad det kunde vara för fel.
mvh Mathias
Mathias Fransson
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: ok

Post by chh »

mathias30 wrote:Då måste jag alltså lämna in den, hade nämligen tänkt att slippa det,men om det är det enda som gäller så får man göra det.Tänkte bara om någon vissta vad det kunde vara för fel.
mvh Mathias
Symtomen kan bero på 20tal fel... du slösar bara tid och pengar genom "trial and error" bättre att få felminnet utläst så vet man oftast direkt vad felet är.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply