Kamremsbyte clio sport?
Moderator: Forumpolisen
Kamremsbyte clio sport?
Någon som har erfarenhet när det gäller kamrems byte på en Clio Sport 00:a ? Vad kostar det igentligen?
Fick nämligen några rätt sjuka prisuppgifter på cirka 10 till 15 tusen spänn av några bilmekaniker idag... [xx(]
Fick nämligen några rätt sjuka prisuppgifter på cirka 10 till 15 tusen spänn av några bilmekaniker idag... [xx(]
"Vi" är flera på forumet och i klubben som kör cliosport (00-01) som börjar smyga runt 4-6K mil... "Vi" lär kolla upp priser o sånt rätt duktigt kan jag tänka när det är dags. [:p] För egen del har jag funderat på byte, men inte kollat upp nåt än. (4800mil, gul cliosport)
Edit: Samlad garageträff med kamremsbyte kanske är en framtida idé? [;)]
/joel
Edit: Samlad garageträff med kamremsbyte kanske är en framtida idé? [;)]
/joel
Jag brukar som regel byta rem på mina bilar vid halva intervallet. "Better safe than sorry", typ.
Vår cliosport har gått 4k mil nu så det är nog läge för ett byte för säkerhets skull. Jag kollade läget som hastigast, vad jag förstår så är det inte så överdrivet krångligt att byta remmen.
Kanske en bra idé som Joel föreslår, garageträff med mekarutbyte...
Vår cliosport har gått 4k mil nu så det är nog läge för ett byte för säkerhets skull. Jag kollade läget som hastigast, vad jag förstår så är det inte så överdrivet krångligt att byta remmen.
Kanske en bra idé som Joel föreslår, garageträff med mekarutbyte...
Det kanske är dax att ta kål på myten om att det inte går att utföra ett kamremsbyte själv...[:D]
Jag vill påstå att det ofta är ett rättså enkelt jobb om man är lite van att skruva. Om man bara är noga och metodisk, tar reda på hur man ska utföra operationen, så går det galant.[:)]
Mycket enklare än att montera 4"-slutrör eller neon under bilen.[8D] [;)]
Jag vill påstå att det ofta är ett rättså enkelt jobb om man är lite van att skruva. Om man bara är noga och metodisk, tar reda på hur man ska utföra operationen, så går det galant.[:)]
Mycket enklare än att montera 4"-slutrör eller neon under bilen.[8D] [;)]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Vi kanske kan höra med Micke på Sydupplands om han kan upplåta en lördag/söndag för oss? Ev. hyra?
Idéen som helhet är väl inte helt tokig? ?-) Dokumentera, ta lite bilder o sååå...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tycker jag låter som en utmärkt idé.
En "garage-träff" med mek, fika, och allmänt ljug i deras lokaler.
Joel, kollar du förutsättningarna med Micke?
<br />Vi kanske kan höra med Micke på Sydupplands om han kan upplåta en lördag/söndag för oss? Ev. hyra?
Idéen som helhet är väl inte helt tokig? ?-) Dokumentera, ta lite bilder o sååå...

Tycker jag låter som en utmärkt idé.
En "garage-träff" med mek, fika, och allmänt ljug i deras lokaler.
Joel, kollar du förutsättningarna med Micke?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Falk: Du får gärna kolla med Micke om du har tid?
/j
Ska försöka komma ihåg att slå honom en signal i veckan...
När kan det vara läge. I April? Så att alla har sina Sportar påställda...
[?]
<br />Falk: Du får gärna kolla med Micke om du har tid?
/j
Ska försöka komma ihåg att slå honom en signal i veckan...
När kan det vara läge. I April? Så att alla har sina Sportar påställda...
[?]