Espace-04 ingen ström vid hjulhuset. Diag-uttag o nivåsensor
Moderator: Forumpolisen
Espace-04 ingen ström vid hjulhuset. Diag-uttag o nivåsensor
Det började med nivåsensorn/lastavkänningsdonet inte fungerade enl. verkstad. 4500 kr skulle den kosta. Men xenon-ljuset fungerar ju ändå även om det inte justerar sin höjd automatiskt. Så jag har skruvat loss sensorn/datorn. Har hittat enklare diagram över funktionen. Mäter på stiften och det är inte någon spänning på angivet stift. Ska vara jord på stift ett och 'supply' på stift två. Men det finns inget. Har även hittat en extra kontakt som jag tror är diagnostik-uttag. Ingen spänning där heller. Det ska finnas 'ignition' på ett stift. Antar att det är strömsatt när tändningen är till. Ingen spänning där heller. Har försökt följa kablarna för att se om det är någon koppling som inte sitter i men tappar bort mig under batteriet.
Så, är det någon som har mer info så vore jag supertacksam. Vill gärna komma lite längre innan jag betalar volvo för att stoppa in en kontakt..
1. Någon som har kunskap om kabeldragningen så byter jag gärna erfarenhet.
2. Vilken säkring är det som gäller, har inte hittat någon beskrivning över dom i motorrummet. En text jag läst säger säkring F7 på UCH, vad är det?
3. Hur ska signalerna se ut, hastighet, styrning till höjdregleringsmotorerna. Är det puls/frekvens man ska titta på.
4. Jag kopplade upp sensorn med tolv volt på köksbordet. Det kommer inte ut något som visar på att den fungerar.
Så, är det någon som har mer info så vore jag supertacksam. Vill gärna komma lite längre innan jag betalar volvo för att stoppa in en kontakt..
1. Någon som har kunskap om kabeldragningen så byter jag gärna erfarenhet.
2. Vilken säkring är det som gäller, har inte hittat någon beskrivning över dom i motorrummet. En text jag läst säger säkring F7 på UCH, vad är det?
3. Hur ska signalerna se ut, hastighet, styrning till höjdregleringsmotorerna. Är det puls/frekvens man ska titta på.
4. Jag kopplade upp sensorn med tolv volt på köksbordet. Det kommer inte ut något som visar på att den fungerar.