Renault R5 TXE -89

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
taz82

Renault R5 TXE -89

Post by taz82 »

Jahapp... Jag tänkte se om någon vill övertaga denna fina Renault R5.
En fulsnygg bil med mycket historia (modellen) :)

Historien bakom var att det skulle bli en förstabil åt tjejen när körkortet vart klart men hon blev med barn
istället så då säljer jag av den här jag köpte till henne. Min kompis farsa har haft den innan mig
Den är i nuläget orörd vad gäller lagningar osv. dvs. ett perfekt objekt att ta hand om för den som gillar modellen.

Jag har själv inte lagat/bättrat någon rost heller just för att jag tror en entusiast hellre köper en orörd bil med lite småfel.
Jag har inte heller varit under den och kollat. Provkörd en sväng, lite småfix med bromsarna. Besiktigad året ut.
Låter som avgassystemet är lite dåligt nånstans bak. OBS! Har inte stått på gräs mer än några dagar!!!

Den är för tillfället avställd vilket beror på att vi skrev bilen på min flickvän utan körkort. Jag hade inte innan kollat
hur mycket försäkringen skulle kosta, men iom. att hon är 27 år så tänkte jag att det borde vara något rimligt.
1100kr/månad kostade den på trafikförsäkring vilket innebar en omedelbar avställning för att inte bli ruinerad!
Skatt och skattemärkeskostnad står jag för vid affär.

Nu lite mer om bilen!
Den är utrustad med en 1.7 liters 8v fyra på 86hk, vilket gör att den flyttar på sig riktigt bra då vikten endast uppgår
till 940kg. Framhjulsdriven är den. På gott och ont sitter motorn framför framaxeln så den tar sig iväg riktigt bra
ändå tycker jag (det lilla jag kört den). Skatten är per år 903kr. 5-växlad låda. Den har gått 17-18000 mil.
(kan kolla exakt om någon vill)

Det är Centrallås och elhissar runtom! Inte så vanligt... Inredningen glömde jag ta kort på men det får komma
om någon är intresserad!

Den har lite kjolpaket runtom som ett tränat öga säkert ser.

Om ingen är intresserad av denna vagn så gör jag en måttlig genomgång med rostlagning av det man ser,
service och genomgång av det som behövs samt besiktning och ut på blocket för 8000kr.

Pris 4000kr med sommar och vinterdäck. Och då betalar jag skatten som är året ut samt kontrollmärket.

Jag heter Jonas och nås på 0737-75 55 03 eller PM.
Bilen finns i Västra Göteborg.

Och nu: BILDER!!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image