Tony wrote: Det är väl lättare med crossflow toppen stiftet är väl i mitten??
Hmm... men dem lutar ju!
Vetefan vad jag tänkte på egentligen, är så förbannat jävla trött =)
Inte haft en arbetsdag under 13 timmar sedan i september

Moderator: Forumpolisen
Tony wrote: Det är väl lättare med crossflow toppen stiftet är väl i mitten??
Kanon får vi se vad han vill ha för sina! =)r5racing wrote:Jag kan se om jag lyckas mäta på fredag, imorn är det mörkt när jag kommer hem![]()
Vad det gäller att dissekera motrn så tänker inte jag göra det, den som köper den får gärna göra det men jag vågar inte ge mig på det....
Räcker med att jag måste dissekera 2 vanliga ts motorer
Jag tror den här skulle sitta fint i din 5a men vet inte riktigt vilken växellåda du skulle använda då? jag ska dissekera lådan därmot![]()
Jag mailade han i england och frågade efter pris på hans motorer så jag kan informera sedan
Tveksamt om Renault sport/ volvo sport laddar 2.5bar i en stackars rallycross bil, blir ju serviceintervaller som kalsongbyten !?Tony wrote:sett en gtt med en 350hk ur 1397cc förgasare den krävde runt 2,5 bar ladd.
Finns det ens turbokolvar för att få 1800 kubik?mange wrote:Angående rallykross 343an. är så gott som säker på att de åkte turbo 1 motorer. denna motor är säkert en extramotor från rallykrosstiden.
Tycker att det borde gå alldeles utmärkt att kolla slaglängd med ståltråd. får du ett mått nära orginal så är det säkerligen en orginalvev.
Ut å mät vore ju ballt om det var 1800