Till att börja med så har jag bytat toppackning på bilen och innan den byttes gick bilen ok..njaa, det var 100km/h på motorväg med pedalen i botten

Efter bytet så är det ingen förändring på hastigheten men det uppstod problem vid kallstart.
Bilen går igång utan problem men efter ca halv minut börjar den spotta och hacka på tomgång.
Jag märkte även att det luktade bensin.
Jag har redan kollat TDC sensorn med en mejsel och det gav utslag både när det är varm och kallt.
Problemet är när jag touchar gasen så går den ner i varv så jag måste trampa mer på pedalen och då rusar motorn.
Har hänt x-antal ggr att jag fått gå ut och skrapa rutan och motorn dött. Efter det så är det stört omöjligt att få igång igen. Trampar jag gasen i botten och kör på starten så kommer den efter många många försök.
Vid varm motor går spinner den som en katt. Vid acceleration tjuvar den innan den ökar varvtal.
En knepig bil må jag säga men nu när jag ändå fått den genom besiktningen så får jag hålla på å meka
![001_07 [smilie=001_07.gif]](./images/smilies/001_07.gif)
Verkar som den dricker mkt också. Kört 300 km och tankmätaren visar nästan tom...
Testet med en annan map-sensor redan och ingen förbättring.