Så skall ett block se ut.. F7P snart med Turbo...

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Så skall ett block se ut.. F7P snart med Turbo...

Post by Fantom Turbo »

Har lagt upp lite bilder på mitt block.. nu e det bara borrning, honing, planing och o-ringning kvar och sedan lite fin färg på ...
Bilderna ligger på http://groups.msn.com/5gtegtt/ under bilder Fantom turbo....
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

ser grant ut,var tvättar man blocket så fint?
Vad hade du tänkt dig för turbo osv sen?Styrsystem?
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Post by Fantom Turbo »

det har varit på avlutning, det är samma procedur man gör innan man skall kroma eller gul förzinka något. ända anledningen till att jag gjorde det var att förra ägaren till motorn hade hällt i Hols motorsvets tillsammans med glykol vilket man INTE får göra, Big NO NO! det bildar som stenar i vattenkanalerna coh minskar till vatten flödet vilket resulterar till en överhettad motor. Blocket blev som nytt all rost e spårlöst borta. Vad det gäller turbo så har jag planer på att köra med ett kkk k27/29 men har inte hittat någon kompressor map över denna. här finns en bra sida på kopressor mappar för turbo aggregat http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/all.html
Jag skall ha ett aggregat som klarar tryckförhållande över 2 bar så får la se vad det blir, någon form avv kkk för det har jag flänsar till :) Sedan vad det gäller styrsystem så är det motec m400.
Växellådan är från en Porsche 928 GTS som är göd för +500nm så det skall la hålla.. Koppling från AP som är två skivig.. har laggt upp lite nya bilder...
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

hur hade du tänkt dig?motorn i fram växel låda i bak?längsmoterad motor?
Fantom Turbo
Posts: 11
Joined: 23 Nov 2003, 18:11
Location: Sweden

Post by Fantom Turbo »

hehe.. nej det kommer att bli som på R5 Turbo 2 motorn bak.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

härligt,
Post Reply