Laguna RXE -94 färddator problem

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jimake
Posts: 4
Joined: 03 Mar 2004, 13:42
Location: Sweden
Contact:

Laguna RXE -94 färddator problem

Post by jimake »

Hej,

Mitt 1:a inlägg hos er!!


Jag har en Laguna RXE -94 hatchback, med engelskpratande färddator och annat krams.
Efter att jag hade bogserat min Laguna så slutade den digitala färddator som visar L/100Km etc att fungera.
Den visade bara streck i displayen.
Jag tröttnade til slut på den tomma displayen och tryckte en kombo med nollställar knappen i hastighetsmätarhuset intryckt och knappen på vindrutespolar knappen intryckt samtidigt.
Då dök en ny grej upp i displayen som visar hur många liter bensin i tanken jag har och en enklare version av L/Km, en streckad belyst gradering som dök upp intill den analoga tempgivaren som släcks efter ca 30 sekunder, en temperatur angivelse i displayen som går upp över 115 grader ( förmodligen olje temp ) .
Är det så på alla bilar, kan man utläsa mer grejjer med färddatorn tex oljetryck etc etc.
/jimpalajnen
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

ja, det är så på alla Lagunor med färddator iaf.. rätt bra för att kolla temperaturen å sånt. Hsh är det bara att återgå till den vanliga färddatan så ska allt lösa sig, det har varit fler som har varit med om detta. Kul att du oxå tycker det är en bra bil..
Post Reply