Kört in i trottoarkant och gummi pinne modell 20cm i dameter

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Breding
Posts: 24
Joined: 10 Oct 2015, 16:17
Firstname: Mikael
Surname: Breding
Location: Jönköping

Kört in i trottoarkant och gummi pinne modell 20cm i dameter

Post by Breding »

Undrar vad som kan ha tagit skada när pöjken körde över en gummipinne när han vejde.

Smällen tog höger fram strax nedanför lyktan, men tryckte även upp tröskeln så dörren inte gick att öppna. När jag kör upp för en trottarkant till min infart så känns det som om stötdämparen inte fungerar utan slår i botten... fjädern är hel. Styrstaget "gnekar" nör jag har fullt rattutslag åt vänster... spolarvätske tanken är det läckage i... någon som har någon bra teori på varför bilen beter sig som den gör?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Mikael Breding
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Kört in i trottoarkant och gummi pinne modell 20cm i dam

Post by Tony »

Breding wrote:Undrar vad som kan ha tagit skada när pöjken körde över en gummipinne när han vejde.

Smällen tog höger fram strax nedanför lyktan, men tryckte även upp tröskeln så dörren inte gick att öppna. När jag kör upp för en trottarkant till min infart så känns det som om stötdämparen inte fungerar utan slår i botten... fjädern är hel. Styrstaget "gnekar" nör jag har fullt rattutslag åt vänster... spolarvätske tanken är det läckage i... någon som har någon bra teori på varför bilen beter sig som den gör?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
omöjligt att veta. be någon kunnig titta på bilen, det låter inte som du skall köra med bilen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Breding
Posts: 24
Joined: 10 Oct 2015, 16:17
Firstname: Mikael
Surname: Breding
Location: Jönköping

Re: Kört in i trottoarkant och gummi pinne modell 20cm i dam

Post by Breding »

Hissade upp den nu... länkarmen skulle jag tro ;)Image

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Mikael Breding
Post Reply