Chiptrimning r19?
Moderator: Forumpolisen
-
Chiptrimning r19?
Är det någon som vet om det går att chiptrimma en r19 txe 90-års modell, och hur mycket det kostar.?
Mvh
Mvh
-
-
-
-
det verkar ju ha spårat ur totalt här visst det går att skruva i en ferrari f40 maskin ochså det är bara att hissa upp motornn högt och kapa lyftkedjan med gassvetsen samt se till att bilen står under men det handlar inte om det utan att det man har går så bra som möjligt och då är ett chip ett alternativ , vad då dyrt . Når jag var ung kopte man förgasare och insug för 4-5tusen kronor det lät häftigt men gav inte samma effekt som ett chip dataåldern är här (byt skiftnyckeln mot lödkolven eller gå och dö)de säger jag åt mina elever varje dag det är bara att lära sig eller lägga av . PS en som lärt sig och lär andra
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />det mest omtalade på detta forum verkar vara mer hk och då till 5gte ,där man som sagt kan ta volvo 4**turbo motorn och sätta i ,det går göra i 19 åxå eftersom det är samma motor,lätt 160hk .borde räcka bättre än 137 som i 16v..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo visst gör det det.
<br />det mest omtalade på detta forum verkar vara mer hk och då till 5gte ,där man som sagt kan ta volvo 4**turbo motorn och sätta i ,det går göra i 19 åxå eftersom det är samma motor,lätt 160hk .borde räcka bättre än 137 som i 16v..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo visst gör det det.