men ändå glidit runt i min BMW 740. men så börjar rosten komma lite här o där. och felen börjar samla sej. dags att läga några lakan på den samt massa mek tid..
och förra veckan gick drivaxeln av på celican. och där är det oxå massa mek och pengar som skall läggas ut.
plus att jag nyligen blivit pappa
så tillslut tröttna jag och började kolla närmare på sanderon. har googlat massor om tester och recensioner m.m självklart väg uppträdande samt krock säkerhet och vad man kan välja till och utrusta sin dacia.
av den infon jag fått. så är detta en bra bil för pengarna.
jag la till en hel del grejer så min DACIA har det man är van vid på en bil.=ambiance plus paket 1 samt ac.
självklart servo,ac elhissar,sidokrockkuddar, vanliga krockkuddar, metallic lack,tonade rutor, eluppvärmda stolar, eluppvärmd bakruta, centrallås med fjärrlås, startspärr, m,m listan är längre men mkt är självklar som abs ebd m.m
försäkring 200spänn i månaden
pris på bil ca 99´000kr med miljöbils premien.
färgen tog jag safir blå metallic som sagt. ser ut som volvo ocen race blå.
är riktigt glad.
bilen är inte byggd ännu men inom kort,
så nu gäller 3års problemfritt körande, 3års garanti 6år rostskydd. 3års assistans m.m
provkörde bilen och den känns som vilken ny mindre renå bil som helst.
den är ju aningen större än golf klassen. den är som en liten familje bil. baksätet är grymt stort med tanke på storleken. jag är 1.86lång. inga problem med huvet eller knän.
klen va den iaf . och ganska tråkig att köra. men det förvänta jag mej.