Köp av extraljus. (Inköpt och monterat)
Moderator: Forumpolisen
Om det ökar säkerheten något beror mycket på var man bor och var man åker. Som att åka härifrån in till Örebro är det sällan man hinner få på helljuset mer än någon sekund pga mötande trafik. Skulle man dessutom ha 3st extraljus på fronten skulle det nog vara ännu mindre populärt ifall man råkar missa att blända av i tid. Men har man möjligheten att verkligen använda sina extraljus så är det ju kalas.Jolle_Pborn wrote:Igår monterade jag på tre st Bosch Big Knick. Men 3X100w så lyser det helt ok nu, iaf om man jämför med orginal![]()
Montering gick riktigt bra. Köpte med en hållare som sitter bakom reg. hållaren. Den borrade jag i och skruvade sedan fast den med två stora självgängande bultar igenom fronten och sedan i krockbalken. Blen riktigt stabilt och nu slipper jag oroa mig för att hela fronten ska ramla av![]()
Kablar och relän köptes på feltema som jag hört ska funka fint för ett bra pris. Tot kostnad: 1800kr inkl allt. En riktigt bra investering som kommer väl till användning i framtiden. Kan rekomendera fler att göra detta då det ökar säkerheten markant!
/joel

Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg