RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Dags att börja skruva lite om man skall bli klar.
En sån här leksak är bra att ha köptes i sommar

Började med toppen har kammar som fixar lite bättre öppettider

lite skillnad på nockarna

Fräsa säten

Inslipade ventiler i 16 uppmärkta påsar

Trots att kanalerna i turbogrenröret är ca 3mm större än packningens hål så får jag ändå porta grenröret

Nu har jag tvättat toppen imorgon skall jag sätta ihop allt..
En sån här leksak är bra att ha köptes i sommar

Började med toppen har kammar som fixar lite bättre öppettider

lite skillnad på nockarna


Fräsa säten

Inslipade ventiler i 16 uppmärkta påsar

Trots att kanalerna i turbogrenröret är ca 3mm större än packningens hål så får jag ändå porta grenröret

Nu har jag tvättat toppen imorgon skall jag sätta ihop allt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tingat en bur hämtas i veckan..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
behöver fixa en sån här åxå


Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Du har altså köpt in utrustning så att du kan göra allt själv
vad är det sista du har bild på?

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Dennis har sätesfräsar och jag har ventilslipen.mange wrote:Du har altså köpt in utrustning så att du kan göra allt självvad är det sista du har bild på?
sista bilden är Tkors för uttag av olja till turbon,monteras där oljetrycksgivaren sitter
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- Stymie
- Posts: 3636
- Joined: 24 Jul 2006, 17:54
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Najs, nu saknas bara lustgas till startmotorn! 

___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Hittat ett F7P turbo projekt
The block is mapped to ± 0.6 bar, it has 191.1 hp and 247.7 Nm of torque,
this is the power to the wheels, no cafe horsepower.
Crankshaft power: 225 hp and 290 Nm
låter som mycket pulver vid låg ladd
undrar vad man kan få ur en 2liters på 1bar..
hittat en F7r turbomotor till salu 4500€ tänker inte handla men gillar det sista..
Some technical details and new elements:
Drilling and honing to 83 mm
turbo back fitted
Crankshaft 93 mm stroke
Rods H-profile
Wiseco Pistons
Main Bearings
Connecting rod bearings ACL-R
Axial Bearings
Carterset
Oil pump
Kopset
Exhaust Valve
Valve guide
Water pump
Dayco BeltTensioner
Catcam camshafts
Catcam gears
Galvanizing Bolts
additional explanation,
This block is not for people with a weak heart, 300 hp with the right randappatuur at 1.0 to 1.2 bar is nothing abnormal.

The block is mapped to ± 0.6 bar, it has 191.1 hp and 247.7 Nm of torque,
this is the power to the wheels, no cafe horsepower.
Crankshaft power: 225 hp and 290 Nm
låter som mycket pulver vid låg ladd
undrar vad man kan få ur en 2liters på 1bar..
hittat en F7r turbomotor till salu 4500€ tänker inte handla men gillar det sista..
Some technical details and new elements:
Drilling and honing to 83 mm
turbo back fitted
Crankshaft 93 mm stroke
Rods H-profile
Wiseco Pistons
Main Bearings
Connecting rod bearings ACL-R
Axial Bearings
Carterset
Oil pump
Kopset
Exhaust Valve
Valve guide
Water pump
Dayco BeltTensioner
Catcam camshafts
Catcam gears
Galvanizing Bolts
additional explanation,
This block is not for people with a weak heart, 300 hp with the right randappatuur at 1.0 to 1.2 bar is nothing abnormal.



Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Hämtar buren imorgon..Tony wrote:Tingat en bur hämtas i veckan..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Hämtat buren, och fått massa dumma ideerTony wrote:Hämtar buren imorgon..Tony wrote:Tingat en bur hämtas i veckan..

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
![devil [smilie=devil.gif]](./images/smilies/devil.gif)
![yesnod [smilie=yesnod.gif]](./images/smilies/yesnod.gif)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Jasså du tycker detDennis wrote:![]()

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Skaffat rensad kaross med blästrat underrede, dock i behov av nya trösklar, även en rostfri baklucka och en bakaxel som skall på en R11 som skall bli 5papp+ bil.
Bakaxeln skall konstrueras om lite åxå
Får se vad jag gör med karossen, skall iaf lätta den så mycket det bara går, sedan blir det nog att jag gör en liten justering av karossen och stoppar i buren..
Bakaxeln skall konstrueras om lite åxå
Får se vad jag gör med karossen, skall iaf lätta den så mycket det bara går, sedan blir det nog att jag gör en liten justering av karossen och stoppar i buren..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
I vilken ända ska du lägga nessesären på den nya kärran 

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
i fel ände lr är det rätt ?Dennis wrote:I vilken ända ska du lägga nessesären på den nya kärran

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Är det ett sånt där projekt som har spårat ur nu?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm