Tacksam för alla svar.

Moderator: Forumpolisen
Jo förvisso, men får inte tag på honom ikväll.mattisbig45 wrote:fråga farsgubben vad han har haft i.
Tack för tipset.Joakim16v wrote:Jag brukar använda röd-orange ELF CoolELF Auto Supra färdigblandad i mina bilar..
Du ska inte blanda i något kranvatten och inte blanda olika färger.
Tack för tipset. Har konstaterat att det finns precis så mycket glykol (blå) och nivån är rätt i behållaren. Temperaturmätaren på instrumentbrädan visar på det mittersta strecket som mest efter en stunds körning. Pratade med en på Mekonomen och han sade att det också kan bero på något annat fel. Men då måste en felsökning göras, undrar vad en sådan kostar....mattisbig45 wrote:töm systemet o spola rent ,köp destillerat vatten o koncentrerad glykol.blir inte så dyrt.biltemas funkar utmärkt
Nej däremot lyser lampan som indikerar motortemperaturen, men visaren på instrumentbrädan (som pekar på strecken för morortempen) ligger som mest på mittstrecket efter en stunds körning. Så det verkar inte finnas risk för att det ska börja koka. Detta problem började i förrgår kväll.Gezpo wrote:Vad är problemet?
Dålig värme eller??
Ser att stora kylarfläkten inte går igång när jag startat bilen.. det ska den väl göra med en gång?Stymie wrote:Byt givaren
ja om kylaren är skitvarm så fort du vrider om nyckeln typ runt 90 grader lr vad den startar på.. kanske mer, men jag tror inte du har ett kärnkraftsverk under huvenRenault Mégane wrote:Ser att stora kylarfläkten inte går igång när jag startat bilen.. det ska den väl göra med en gång?Stymie wrote:Byt givaren
Sitter två olika givare, en utanför termostaten som styr kylfläkten (och är lite överraskande placerad i ... kylaren!) och en som känner av temperaturen innanför termostaten.Renault Mégane wrote:Ser att stora kylarfläkten inte går igång när jag startat bilen.. det ska den väl göra med en gång?Stymie wrote:Byt givaren
Tack för tipset, du tycker det verkar som att det är givaren är paj eftersom kylfläkten inte går?Stymie wrote:Sitter två olika givare, en utanför termostaten som styr kylfläkten (och är lite överraskande placerad i ... kylaren!) och en som känner av temperaturen innanför termostaten.Renault Mégane wrote:Ser att stora kylarfläkten inte går igång när jag startat bilen.. det ska den väl göra med en gång?Stymie wrote:Byt givaren