Såhär såg jag ut imorse när matte skrapade rutorna för att förbättra min sikt. Vi skulle åka till Street Performance innan dom öppnade för att få mitt nya luftfilter på plats. Spännande...
En liten bild på den nya installationen. Det såg enkelt ut att göra, och om man vet hur man skall göra så är det en bagatell.
Insuget från kylaren var lite bångstyrigt att få loss, men annars gick det som en dans. Originalgrejorna är sparade, ifall fall...
Ingen avskärmning för värme, men det behövs egentligen inte. Bara om man är ute efter lite extra hk, och på Ärtans lilla motor (110 hk) så är det ingen svindlande prestandahöjning...customiserad lösning ger nog mest matte mera utrymme i plånboken
Nice! Det visade sig att det mullrar EXTRA GÖTT om man trycker ner gasen och varvar lite extra. Roligt! Att lite extra ljud kan göra så mycket
Stort hål i plånboken? Njäh. Filter-kitet gick på 1075 ( Rabatt 10% avdraget för CRS-medlemmar) och en liten peng för arbetet. Värt varenda öre!
Nu funderar bara Ärtan på vad nästa "projekt" skall bli...Realistiska drömmar får det bli - gissningsvis däck till 16 tums fälgarna på vinden till nästa sommar. Men först - på med vinterdäcken i helgen...