Mégane Coupé 1.6 16v 1999 fas2 "Ärtan"-kmfdm
Moderator: Forumpolisen
Ja.kmfdm wrote:Menar du i höger dörrsida, där "allt" går att utläsa? Får väl plåta henne imorgon då. Du kanske kan berätta många intressanta saker om henne för migJohan wrote:Ta en bild på lappen som sitter på höger B-stolpe, maila bilden till mig.
Så ska jag titta i Dialogys om det har gjorts någon ändring på någon del i närheten av din bil.Tack Johan

Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
OK, nu är hon plåtad in på bara B-stolpen - och jag har mailat bilden till dig så får vi se vad du kan berätta om Ärtan..något spännande som jag inte redan vet?Johan wrote:Ja.kmfdm wrote:Menar du i höger dörrsida, där "allt" går att utläsa? Får väl plåta henne imorgon då. Du kanske kan berätta många intressanta saker om henne för migJohan wrote:Ta en bild på lappen som sitter på höger B-stolpe, maila bilden till mig.
Så ska jag titta i Dialogys om det har gjorts någon ändring på någon del i närheten av din bil.Tack Johan
Imorgon - GREEN COTTON öppet luftfilter


"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.

Hon är en spansk ärta.
Tillverkad mellan 9903-991129.

Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related

Såhär såg jag ut imorse när matte skrapade rutorna för att förbättra min sikt. Vi skulle åka till Street Performance innan dom öppnade för att få mitt nya luftfilter på plats. Spännande...

En liten bild på den nya installationen. Det såg enkelt ut att göra, och om man vet hur man skall göra så är det en bagatell.
Insuget från kylaren var lite bångstyrigt att få loss, men annars gick det som en dans. Originalgrejorna är sparade, ifall fall...

Ingen avskärmning för värme, men det behövs egentligen inte. Bara om man är ute efter lite extra hk, och på Ärtans lilla motor (110 hk) så är det ingen svindlande prestandahöjning...customiserad lösning ger nog mest matte mera utrymme i plånboken

Nice! Det visade sig att det mullrar EXTRA GÖTT om man trycker ner gasen och varvar lite extra. Roligt! Att lite extra ljud kan göra så mycket


Stort hål i plånboken? Njäh. Filter-kitet gick på 1075 ( Rabatt 10% avdraget för CRS-medlemmar) och en liten peng för arbetet. Värt varenda öre!

Nu funderar bara Ärtan på vad nästa "projekt" skall bli...Realistiska drömmar får det bli - gissningsvis däck till 16 tums fälgarna på vinden till nästa sommar. Men först - på med vinterdäcken i helgen...
Last edited by kmfdm on 02 Nov 2007, 15:44, edited 1 time in total.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Det blir långt för dig och Ärtan att åka till fabriken där hon tillverkades och fotografera Ärtan utanför fabriken. Men det är nog bara jag som gör sånt.
Då blir det att spela spansk musik i bilen i fortsättningen.

Då blir det att spela spansk musik i bilen i fortsättningen.

Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Åh, Ärtan kommer nog aldrig att färdas tillbaka till sitt tillverkningsland och posera utanför fabriken där hon tillverkades. Hon är fullt tillfreds med att vara i min ägo, och drömmer på sin höjd om att åka på lite utmanande vägar - tex Trollstigen.Johan wrote:Det blir långt för dig och Ärtan att åka till fabriken där hon tillverkades och fotografera Ärtan utanför fabriken. Men det är nog bara jag som gör sånt.![]()
Då blir det att spela spansk musik i bilen i fortsättningen.
Okey, jag kan spela Enrique Iglesias för Ärtan, men annars är det jag som bestämmer å då blir det: KMFDM

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Haha, jodå - vi krattade bort löven, och luftfiltret det fick gå i pension. Behållaren för luftfiltret rengjordes med stor omsorg, och så sattes det på en liten gummilist runt om som följde med kitet. Nu andas Ärtan obehindrat, och vilken stämma hon har - låter som hon gått på 12 årig Bowmore i hela sitt livtimolo wrote:en liten snabbfråga bara de plockade väl ut de gamla filtret innan de satte dit detta hoppas ja

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.




"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Klart att hennes modifiering av stämbanden var värt varenda öre! Nu platsar hon i vilken Renault-kör som helst. Lite lagom brum-brum på tomgång, å 1-2-3:ans växel å gasen i botten upp till 90 så brööööööööölar honmange wrote:visst e de kul när det låter liteär ljudet är värt vad enda öre?

Kul är bara förnamnet

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.